Zajmuję się diagnozą i terapią:

Oferuję również profilaktyczne badania kontrolne:

  • badanie noworodka (ocena oddychania, ocena odruchów ustno-twarzowych, ocena funkcji
    pokarmowych mających wpływ na rozwój mowy dziecka, ocena budowy narządów mowy:
    wędzidełka podjęzykowego, wędzidełek wargowych, podniebienia twardego, podniebienia
    miękkiego),
  • badanie niemowlęcia (ocena oddychania, ocena odruchów ustno-twarzowych, ocena funkcji
    pokarmowych mających wpływ na rozwój mowy dziecka, ocena budowy oraz sprawności
    narządów mowy, ocena wokalizacji, ocena reakcji na dźwięki, ocena umiejętności
    nawiązywania i utrzymywania kontaktu wzrokowego i słownego, ocena reakcji na mimikę i
    gesty dorosłego, ocena małej motoryki: sprawdzenie koordynacji schematu ręce – usta oraz
    ręka – oko),
  • badanie mowy „roczniaka” – ocena oddychania, ocena funkcji pokarmowych, ocena budowy
    i sprawności narządów mowy, badanie kontrolne rozumienia mowy (rozumienie nazw osób,
    czynności, zabawek), wypowiadania sylab i słów, umiejętności powtarzania i naśladowania
    dźwięków mowy, odgłosów zwierząt, pojazdów, ocena umiejętności nawiązywania kontaktu:
    wzrokowego i słownego, ocena umiejętności porozumiewania się za pomocą mimiki i gestów.
  • badanie mowy dwulatka – ocena oddychania, ocena funkcji pokarmowych: ocena
    połykania, gryzienia, żucia, ocena budowy i sprawności narządów mowy, badanie kontrolne
    rozumienia mowy, umiejętności naśladowania i powtarzania różnorodnych dźwięków,
    zasobu używanych słów oraz łączenia ich w pierwsze zdania (np. „mama oć” w znaczeniu
    „mama chodź”).
  • badanie mowy dziecka w wieku przedszkolnym – ocena oddychania, ocena funkcji
    pokarmowych: ocena połykania, gryzienia, żucia, ocena budowy i sprawności narządów
    mowy, ocena słuchowej pamięci słownej, badanie słuchu fonemowego, ocena rozumienia
    mowy, ocena umiejętności naśladowania, powtarzania, różnicowania dźwięków mowy,
    ocena zasobu wypowiadanych słów oraz umiejętności tworzenia zdań, ocena umiejętności
    opowiadania, ocena poprawności realizacji głosek, ocena wyrazistości i zrozumiałości mowy,
    ocena lateralizacji.
  • badanie mowy dziecka w wieku szkolnym– ocena oddychania, budowy i sprawności
    narządów mowy, ocena słuchowej pamięci słownej, badanie słuchu fonemowego, ocena
    umiejętności naśladowania, powtarzania, różnicowania dźwięków mowy, ocena zasobu
    wypowiadanych słów oraz umiejętności tworzenia zdań, ocena umiejętności opowiadania
    ocena poprawności realizacji głosek, ocena umiejętności pisania i czytania, ocena
    wyrazistości i zrozumiałości mowy, ocena lateralizacji.