Skip to content		
		
		
    		
		
			
		
		    
	
		
			
				
    	
		
			Zajmuję się diagnozą i terapią:
- wad wymowy (sygmatyzm, rotacyzm, kappacyzm, gammacyzm, mowa bezdźwięczna i inne
 rodzaje dyslalii),
- opóźnionego rozwoju mowy,
- alalii, niedokształcenia mowy o typie afazji, afazji dziecięcej,
- rozwojowej niepłynności mówienia, jąkania,
- zaburzeń mowy o podłożu neurologicznym (wady rozwojowe, wady genetyczne).
Oferuję również profilaktyczne badania kontrolne:
- badanie noworodka (ocena oddychania, ocena odruchów ustno-twarzowych, ocena funkcji
 pokarmowych mających wpływ na rozwój mowy dziecka, ocena budowy narządów mowy:
 wędzidełka podjęzykowego, wędzidełek wargowych, podniebienia twardego, podniebienia
 miękkiego),
- badanie niemowlęcia (ocena oddychania, ocena odruchów ustno-twarzowych, ocena funkcji
 pokarmowych mających wpływ na rozwój mowy dziecka, ocena budowy oraz sprawności
 narządów mowy, ocena wokalizacji, ocena reakcji na dźwięki, ocena umiejętności
 nawiązywania i utrzymywania kontaktu wzrokowego i słownego, ocena reakcji na mimikę i
 gesty dorosłego, ocena małej motoryki: sprawdzenie koordynacji schematu ręce – usta oraz
 ręka – oko),
- badanie mowy „roczniaka” – ocena oddychania, ocena funkcji pokarmowych, ocena budowy
 i sprawności narządów mowy, badanie kontrolne rozumienia mowy (rozumienie nazw osób,
 czynności, zabawek), wypowiadania sylab i słów, umiejętności powtarzania i naśladowania
 dźwięków mowy, odgłosów zwierząt, pojazdów, ocena umiejętności nawiązywania kontaktu:
 wzrokowego i słownego, ocena umiejętności porozumiewania się za pomocą mimiki i gestów.
- badanie mowy dwulatka – ocena oddychania, ocena funkcji pokarmowych: ocena
 połykania, gryzienia, żucia, ocena budowy i sprawności narządów mowy, badanie kontrolne
 rozumienia mowy, umiejętności naśladowania i powtarzania różnorodnych dźwięków,
 zasobu używanych słów oraz łączenia ich w pierwsze zdania (np. „mama oć” w znaczeniu
 „mama chodź”).
- badanie mowy dziecka w wieku przedszkolnym – ocena oddychania, ocena funkcji
 pokarmowych: ocena połykania, gryzienia, żucia, ocena budowy i sprawności narządów
 mowy, ocena słuchowej pamięci słownej, badanie słuchu fonemowego, ocena rozumienia
 mowy, ocena umiejętności naśladowania, powtarzania, różnicowania dźwięków mowy,
 ocena zasobu wypowiadanych słów oraz umiejętności tworzenia zdań, ocena umiejętności
 opowiadania, ocena poprawności realizacji głosek, ocena wyrazistości i zrozumiałości mowy,
 ocena lateralizacji.
- badanie mowy dziecka w wieku szkolnym– ocena oddychania, budowy i sprawności
 narządów mowy, ocena słuchowej pamięci słownej, badanie słuchu fonemowego, ocena
 umiejętności naśladowania, powtarzania, różnicowania dźwięków mowy, ocena zasobu
 wypowiadanych słów oraz umiejętności tworzenia zdań, ocena umiejętności opowiadania
 ocena poprawności realizacji głosek, ocena umiejętności pisania i czytania, ocena
 wyrazistości i zrozumiałości mowy, ocena lateralizacji.